Acasă » Articole » A fi sau a nu fi » Sarbatori |
Pruncul venit din cer Scrierile
Noului Testament reprezinta sursa istorica primara de informare in legatura cu
persoana lui Iisus.Acuratetea scrierilor biblice a fost confirmata prin
descoperiri arheologice, Wiliam Albright si Sir William Ramsay numarandu-se printre
arheologii care au argumentat ca textele Bibliei sunt ancorate in realitatea
istorica, fiind mai mult decat niste mituri sau legende.Cu toate acestea,
pentru unii, divinitatea lui Iisus este o simpla pretentie nejustificata.Pentru
altii, Iisus Hristos ramane doar unul dintre marii invatatori ai omenirii, un
om bun, care a trait o viata virtuoasa, un profet care a predicat despre
iubire, un rabin de ale carui invataturi ar trebui sa tinem cont.
Ideea ca Dumnezeu a devenit om prin nasterea ca prunc in familia lui
Iosif si Maria si ca a intervenit miraculous in istoria umana a fost atacata
prin "programul de demitizare” al teologului Rudolf Karl Bultmann
(1884-1976).Acesta concluziona ca mare parte din Noul Testament este alcatuit din
mituri.In opinia lui, scriitorii Bibliei au cautat sa exprime ce li s-a
intamplat lor in plan existential si, de aceea, relatarile lor nu reprezinta in
totalitate realitatea.Astfel, venirea lui Iisus in lumea este un mit si,
potrivit acestei abordari, oamenii trebuie sa inteleaga doar intentia
Divinitatii de a ne atrage spre Sine.Teoria lui Bultmann nu tine cont de faptul
ca Evangheliile relateaza intruparea Domnului Hristos intr-un cadru istoric
concret si sustinut de marturii clare.In acelasi timp, nu exista vreun indiciu
ca autorii biblici ar fi considerat nasterea lui Iisus un simplu basm.De fapt,
meritul consemnarii biblice este acela ca ii elibereaza pe oameni de credinte
mitice, explicandu-le ca Dumnezeu S-a revelat in mod suprem prin intruparea lui
Iisus Hristos o data pentru totdeauna.Este adevarat ca taina intruparii Fiului
lui Dumnezeu este un concept greu de asimilat intelectual, insa documentele
biblice ne duc la concluzia ca Dumnezeu a devnit om in sensul strict al
cuvantului, intr-o manifestare istorica, dar care transcede logica.
Evanghelistul Ioan recurge la metafora "Logosului” pentru a descrie
venirea Fiului lui Dumnezeu in mijlocul oamenilor:”Si Cuvantul s-a facut trup
si a locuit printre noi, plin de har si de adevar.Si noi am primit slava Lui, o
slava intocmai ca slava singurului nascut din Tatal.” (Ioan 1:14)Desigur ca
Fiul lui Dumnezeu putea sa ia chip de om fara a se naste din femeie, dar El a
vrut sa fie considerat un om obisnuit.Maria, mama Sa, a ramas insarcinata prin
manifestarea supranaturala a puterii Duhului Sfant.Atat ea, cat si viitorul ei
sot, Iosif, au fost anuntati de catre ingerul lui Dumnezeu ca Pruncul se va
numi Iisus, semnificatia numelui fiind:”Dumnezeu salveaza”. Articol preluat din revista "Semnele timpului" | |
Vizualizări: 529 | | |
Total comentarii : 0 | |